Revolution Urban kleding voor mannen

Meer filters

Van hoog naar laag sorteren
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Revolution Bewuste straatkleding

Gevestigd in Jutland, Danemark, maakt Revolution sinds 1995 bewuste streetwear gebaseerd op het principe van slow fashion.accent Gedreven door de ambitie om betaalbare en duurzame herenkleding te bieden aan stijlbewuste consumenten, richten de collecties van Revolution zich op expressieve looks, comfortabele pasvormen en aandacht voor detail.

Geïnspireerd door culturele nostalgie, grafisch design, urban sports en vintage kleding lanceert Revolution elk jaar twee eigentijdse collecties en twee baanbrekende capsules.

Revolution verliest nooit zijn roeping als belangrijk Scandinavisch streetwearlabel uit het oog en blijft trends verkennen met behoud van de identiteit en het erfgoed van het merk.

Revolution het hedendaagse urban wear merk

In 1995 ontmoetten de Deense ondernemer Christian Katballe en architect Palle Bruun Rasmussen elkaar en richtten Revolution op - een grafisch T-shirtmerk dat al snel zou uitgroeien tot een full-service kledingbedrijf dat gedurfde maar essentiële streetwear aanbiedt te midden van andere minimalistische en subtiele Scandinavische merken.

Geïnspireerd door de gedeelde liefde van de oprichter voor surfen, skiën en de algemene levensstijl van actieve buitenmensen, wil Revolution expressieve kleding creëren die het mogelijk maakt te genieten van het dagelijkse leven buiten, ongeacht het weer.

De afgelopen tijd heeft Revolution een interne ontwikkeling doorgemaakt die heeft geleid tot een herontdekking van de eerder genoemde wortels en tot een nieuwe visuele identiteit, verfijnde collecties en een ambitieuze duurzaamheidsstrategie. U kunt hierover meer lezen in de volgende hoofdstukken.

Revolution een merk dat om de planeet geeft.

Op Revolution zetten wij ons in voor onze duurzaamheidsdoelstellingen. Wij voelen ons enorm verantwoordelijk en moreel verplicht voor de sociale en milieugebieden waarop ons bedrijf invloed uitoefent.

Het vaststellen van doelstellingen op deze gebieden vereist een transparante en realistische aanpak.

Het is voor ons belangrijker om eerlijk te zijn tegenover onszelf en anderen dan om perfect te zijn, omdat we ernaar streven het elke dag beter te doen.

Daarom hebben wij verschillende beleidslijnen en richtsnoeren ontwikkeld om ons te helpen op koers te blijven, die zijn samengevat in ons Verantwoordingsmanifest.

Wij hebben drie hoofdstadia van de collectie gedefinieerd, waarbij het percentage duurzame items binnen de collectie is aangegeven. Met duurzame artikelen bedoelen we biologische en/of gerecyclede vezels die worden gebruikt in fabrieken met perfecte arbeidsomstandigheden. Deze fabrieken zijn BSCI (Business Social Compliance Initiative) gecertificeerd en gebruiken OCS (Organic Content Standard), BCI (Better Cotton Initiative), GOTS (Global Organic Textile Standard) en/of RWS (Responsible Wool Standard) gecertificeerde garens en gebruiken gerecyclede 3M™ Thinsulate™ of Sorona® Ecoefficient Performance Fiber voor de vulling.